Behandlingsregler
Formålet med behandlingsreglene er todelt. For det første skal de gi klare retningslinjer for hvordan Etisk Utvalg skal behandle klager som angår mulige brudd på de etiske retningslinjene som er vedtatt av Norske Forsikringsmegleres Forening. For det andre skal reglene definere Etisk Utvalgs rolle som en veileder for medlemmene, og hvordan Etisk Utvalg kan bistå ved tolkningen og anvendelsen av de etiske retningslinjene til bruk i medlemmenes daglige virksomhet.
Etisk Utvalgs rolle er avgjørende i opprettholdelsen av en høy etisk standard og for å sikre at medlemmenes profesjonelle integritet står i sentrum for deres arbeid. Etisk Utvalg fungerer som en del av foreningens etiske fundament og bidrar til å styrke tilliten til forsikringsmeglerbransjen som helhet.
I behandlingsreglene vil vi detaljert beskrive sammensetningen av Etisk Utvalg, prosedyrer for veiledning og klagebehandling, samt Etisk Utvalgs ansvar og forpliktelser. Disse behandlingsreglene er utviklet for å være i tråd med beste praksis og gjeldende lovgivning, og de reflekterer Norske Forsikringsmegleres Forenings forpliktelse til å fremme og opprettholde et høyt nivå av etisk bevissthet og profesjonell atferd blant sine medlemmer.
Last ned dokumentet her.
Kontakt oss
Forsikringsmeglerne
Postboks 9525 – Åskollen, N-3066 Drammen
post@forsikringsmeglerne.no
Generalsekretær Jon Steen
Telefon: (+47) 932 92 400