Den årlige Skadeundersøkelsen som måler leveringskvaliteten hos Skadeselskapene viser at det fortsatt er mye å jobbe med for forsikringsselskapene for å møte forsikringsmeglernes forventninger. Skadeundersøkelsen ble gjennomført i mars måned og det er de ansatte hos Norske Forsikringsmegleres Forenings medlemsforetak som har svart på undersøkelsen. Det er høy svarprosent på årets undersøkelse.
De faktorene som forsikringsmeglerne selv prioriterer aller høyest når de skal rangere de ulike skadeselskapene, er kvaliteten på skadeoppgjør samt leveranse av korrekte forsikringsavtaler. Prisen for best skadeoppgjør gikk i til If.
- Det er stabile og forutsigbare Gjensidige som topper totalscoren også i år. I tillegg er If Forsikring tilbake blant topp tre, mens Fremtind er på pallen for andre året på rad. Gledelig er det også at Protector, som har vært inne i en tung periode, har fått sving på sakene igjen og er det selskapet som har hatt størst fremgang i leveringskvalitet det siste året, sier leder av Skadeutvalget i ForsikringsMeglerne Håkon Aass.
- Noe av det aller mest positive er at det nå brukes mindre tid på feilretting av dokumenter fra selskapene. Antall gjennomsnittlige timer meglerne bruker på feilretting per uke har gått ned fra henholdsvis 4,8 timer i 2019 og 4,6 timer i 2020 til «bare» 3,8 timer i 2021, sier en fornøyd leder av skadeutvalget.
Kontakt oss
Forsikringsmeglerne
Postboks 9525 – Åskollen, N-3066 Drammen
post@forsikringsmeglerne.no
Generalsekretær Jon Steen
Telefon: (+47) 932 92 400